کامپیوتر , کامپیوتر و بازهم کامپیوتر ...

چیزی را که نمی توانی بدست آوری فراموش کن و چیزی را که نمی توانی فراموش کنی بدست آور

وبلاگ دیگر من را در این آدرس ببینید
در کار با ابزار جدید ؛ نیمی از آمریکایی‌ها کمک می‌خواهند
ساعت ٦:٥٠ ‎ب.ظ روز پنجشنبه ۳٠ آبان ۱۳۸٧  کلمات کلیدی: آمریکا ، نظرسنجی ، اینترنت ، اطلاعات


از سوی دیگر به گفته 44 درصد از کاربرانی که به اینترنت خانگی دسترسی دارند، اتصال آنها به اینترنت هر از چندگاهی دچار اختلال می‌شود.

ارسلان شهلا-برای راه انداختن کامپیوتر شخصی یا اتصال اینترنت به مشکل بر خورده‌اید؟ از موبایل‌های جدید و آن همه دنگ و فنگ خسته شده‌اید؟ شما تنها کسی نیستید که به چنین سرنوشتی دچارید.
یک تحقیق جدید نشان می‌دهد حدود نیمی از آمریکایی‌ها برای راه‌اندازی دستگاه‌های الکترونیکی جدید به کمک دیگران نیاز دارند. این در حالی است که تعداد زیادی از مردم برای حل مشکل فنی خود دست به دامن مراکز خدماتی و پشتیبانی می‌شوند.
سیدنی جونز یکی از طراحان این تحقیق و عضو مرکز تحقیقاتی Pew می‌گوید: یک سرویس یا دستگاه الکترونیکی ممکن است پیش از فراگیر شدن فناوری آن در میان عموم کاربران، محبوبیت زیادی پیدا کند.
طبیعتا عده‌ای از کاربران زودتر از بقیه با فناوری‌های جدید سازگاری پیدا می‌کنند. اما افرادی که در این مسابقه فناورانه از دیگران عقب می‌افتند، سرخورده و گیج می‌شوند و زمانی که در کار با فناوری‌های نو کاری از پیش نمی‌برند، محتاج کمک اطرفیان می‌شوند.
48 درصد از دو هزار و 54 فردی که در نظر‌سنجی Pew Center شرکت کردند، اذعان داشتند که برای راه‌اندازی دستگاه‌های جدید مانند کامپیوتر شخصی، موبایل و اتصال به اینترنت نیاز به راهنمایی دارند.
همچنین 28 درصد از شرکت‌کنندگان عنوان کردند که هنگام رویارویی با اشکالات فنی، خودشان از پس ایراد مورد نظر بر می‌آیند. این در حالی است که 39 درصد از مردان به حل مشکل فنی خود به طور فردی اقدام می‌کنند، در حالی که این رقم در میان زنان 22 درصد بوده است.
همه کمک می‌خواهند
38 درصد از شرکت‌کنندگان این نظر‌سنجی برای دریافت کمک با مرکز پشتیبانی کاربران تماس‌ گرفته‌اند، 15 درصد به کمک اعضای خانواده یا دوستان‌شان ایرادات پیش‌رو را برطرف کرده اند و تنها دو درصد موفق شده‌اند به طور آنلاین مشکل‌شان را برطرف کنند. در این میان 15 درصد از کاربران هم راه به جایی نبردند و در حل اشکال پیش‌رو ناتوان مانده‌اند.
از سوی دیگر به گفته 44 درصد از کاربرانی که به اینترنت خانگی دسترسی دارند، اتصال آنها به اینترنت هر از چندگاهی دچار اختلال می‌شود. علاوه بر این 39 درصد از کاربران کامپیوتر‌های رومیزی یا لپ‌تاپ اظهار داشتند که سیستم‌شان طی 12 ماه گذشته به طور متناوب با خطا رو‌به‌رو بوده است. براساس این تحقیق، 29 درصد از کاربران موبایل در طول سال گذشته در حین کار با تلفن همراه خود به اشکال برخورده‌اند.
همچنین 15 درصد از مصرف‌کنندگان دستگاه‌های MP3 پلیر و iPod طی 12 ماه گذشته با مشکل مشابهی دست و پنجه نرم کرده‌اند.
همچنین در میان شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی، 46 درصد از کاربران اتصال به اینترنت، 28 درصد کامپیوتر، 21 درصد موبایل و 3 درصد تلفن‌همراه را به عنوان آخرین مشکل فنی خود عنوان کرده‌اند.
نتایج نظرسنجی مرکز تحقیقاتی Pew حاکی از آن است که تلفن همراه کمتر از دستگاه‌های الکترونیکی دیگر قابل تعمیر است. 23 درصد از مصرف‌کنندگان تلفن‌های همراه معیوب اذعان می‌کنند که در راه‌اندازی مجدد موبایل‌شان شکست خورده‌اند.
گفتنی است 19 درصد از کاربران کامپیوترهایی که دچار اختلال نرم‌افزاری شده‌اند، قادر به برطرف کردن اشکال مورد نظر نبوده‌اند. با این وجود، تنها 7 درصد از کاربران اینترنت در نهایت موفق به حل مشکل اتصال خود نشده‌اند. به گفته 48 درصد از شرکت‌کنندگان، با وجود تلاش زیادی که برای برطرف ساختن مشکل دستگاه الکترونیکی خود به خرج می‌دهند، از تعمیر آن دلسرد می‌شوند.
همچنین 4 درصد از کاربران اذعان داشتند که راهنمایی و راهکارهایی که برای حل مشکل‌شان دریافت می‌کردند گیج کننده بوده است.
جان هوریگان، یکی دیگر از اعضای تحقیق مورد نظر می‌گوید: سر و کله زدن با دستگاه‌های مدرن به معنای جذابیت و استقبال کمتر از آنها است.
هوریگان می‌افزاید: زمانی که کاربران برای به کار انداختن سرویس یا دستگاه خود یا برطرف کردن اشکال آن صرف می‌کنند، باعث می‌شود کاربران برای استفاده از ابزار ارتباطی مدرن و تماس با دوستان‌شان و پیدا کردن اطلاعات مفید و مورد نیاز، وقت کمتری داشته باشند.
این نظر سنجی از 24 اکتبر تا 2 نوامبر انجام گرفت و ضریب خطای آن مثبت یا منفی 4/2 درصد است.